mijn broer is vandaag jarig…

de jarige met mama

Vandaag is mijn broer jarig, mijn tweede broer zou 70 jaar worden en dat zouden we zonder mankeren hebben gevierd. Mijn broer hield net als de rest van de broers en ikzelf van familiebijeenkomsten.

Mijn broer bezoekt mij vaak in mijn dromen, dat vind ik heel gewoon en dan ontstaan er als vanzelf ellenlange gesprekken. Ik breng hem natuurlijk op de hoogte van het wel en wee en de vele veranderingen van gans de familie.

Gisterennacht kwam hij ook, ik vond het niet raar want ik had hem verwacht. Natuurlijk vertelde ik hem hoe het nu gaat met pappie en hoe zwaar dat is en hoe moeilijk we dat vinden. Wat mijn broer heeft geantwoord weet ik niet meer maar na zijn bezoek sliep ik weer een beetje en geruster.

Ik spreek hier uit naam van zijn vrouw, kinderen en kleinkinderen en al mijn andere broers, dat mag.
Hij blijft voor altijd in ons hart en in onze gedachten.

En in gedachten feliciteren we hem vandaag met zijn verjaardag, kijken eens omhoog en heffen we het glas.
Broere, we vergeten je niet, we vergeten je nooit.